Artykuły na temat marketingu internetowego

Wierzymy, że świadomy i wyedukowany przedsiębiorca, podejmuje lepsze decyzje biznesowe. Nasi Klienci cenią w nas fakt, że chętnie dzielimy się wiedzą i wspólnie z nimi poszukujemy najskuteczniejszych rozwiązań. To dzięki nim powstał ten blog.

Dla ułatwienia artykuły zostały pogrupowane na kategorie:

  • Podstawy marketingu internetowego
  • (dla osób, które dopiero wchodzą w świat promocji online)

  • Copywriting, storytelling, neuromarketing
  • (czyli jak tworzyć skuteczny przekaz marketingowy)

  • Optymalizacja konwersji i analityka webowa
  • (jak podnosić sprzedaż oraz usprawniać działanie stron WWW)

    • vademecum-cz-9

    Ile kosztuje reklama w Internecie – porównanie z promocją offline

    Czerwiec 13th, 2017|0 Comments

    Ceny reklam w Internecie i offline
    Jesteś już po lekturze dwóch artykułów dotyczących reklamy online i offline: Reklama internetowa i offlinowa. Część I – wady i zalety, a także Jak i gdzie reklamować się w Internecie […]

    • STORYTELLING- SZYBKA HISTORIA

    Storytelling: budowanie historii a tempo przekazu marketingowego

    Maj 31st, 2017|0 Comments

    Szybki storytelling: jak sprawić, by odbiorca nie ziewał?
    Co najbardziej przeszkadza odbiorcom w opowieściach i sprawia, że nie mogą skupić się na fabule? Co zaburza rytm historii i utrudnia porządkowanie następujących po sobie faktów? Odpowiedź jest […]

    • vademecum-5

    Jak i gdzie reklamować się w Internecie oraz offline?

    Maj 26th, 2017|0 Comments

    Formy reklamy w Internecie
    Po lekturze pierwszej części artykułu masz już świadomość, jak bardzo potrzebna jest twojej firmie reklama, wiesz na czym polegają działania offlinowe i onlinowe, znasz ich wady i zalety. Czas przyjrzeć się formom […]

    • Storytelling w lekkim ujęciu

    Storytelling: budowanie historii a lekkość przekazu marketingowego

    Maj 12th, 2017|0 Comments

    Storytelling w innym wydaniu, czyli o opowieściach lekkich jak… ptak
    Storytelling, czyli opowiadanie historii na potrzeby reklamy, ujmowany jest obecnie jako schemat obejmujący perypetie bohatera w drodze do celu, którego pomocnikiem staje się produkt lub usługa […]

    • porownanie-kont-osobistych

    Copywriting sprzedażowy a komunikacja marketingowa w sektorze bankowym

    Marzec 21st, 2017|0 Comments

    Jak przyciągnąć i zatrzymać uwagę klienta?
    Kilka dni temu w Sieci pojawił się raport „Darmowe konto bez kruczków. Starcie Gigantów Bankowości”, w ramach którego jeden z popularnych, polskich blogerów – Rekin Finansów – przeanalizował ofertę 24 […]

    • 1 NARZEDZIE6 SCENARIUSZY_cienki

    Storytelling: jak zbudować wiarygodnego bohatera w przekazie reklamowym?

    Marzec 16th, 2017|0 Comments

    Stwórz postać, która wywoła emocje: storytelling a budowanie bohatera
    Czy pamiętasz jeszcze świąteczną reklamę Allegro? Pewnie, że tak! A czy udało Ci się dostrzec, że jej główny bohater – uroczy starszy pan – nosił żółty kapelusz? […]

    • vademecum-7-przedsiebiorcy

    Reklama internetowa i offlinowa. Część I – wady i zalety

    Styczeń 4th, 2017|0 Comments

    Starcie dwóch światów – reklama tradycyjna i internetowa
    Po wielokrotnych przemyśleniach, nieprzespanych nocach zdecydowałeś się założyć firmę. Świetnie! Wreszcie spełniły się Twoje marzenia. Od teraz jesteś kapitanem swojego statku. Robisz wszystko, aby rozkręcić biznes i wypłynąć […]

    • copy2

    Sekrety copywritera – jak napisać ofertę sprzedażową cz. 2

    Wrzesień 16th, 2016|0 Comments

    O tym jak zdobyć klienta mając wgląd w jego umysł
    Mam dla Ciebie newsa. Wyobraź sobie, że stałem w korku pod bramkami na A1! Tak, stałem jak dzban na środku autostrady i czekałem na otwarcie szlabanu. […]

    • shop-1466324_1280

    Jak zareklamować sklep? Skuteczna reklama w internecie. Formy i ceny.

    Wrzesień 1st, 2016|0 Comments

    Zanim przejdziemy do sedna pozwól, że opowiem Ci pewną historię…

    Pan Jan prowadzi sklep zoologiczny. Zainteresowanie jego produktami w świecie offline było naprawdę wysokie. Jednak Janowi to nie wystarczało. Usłyszał od szwagra, że teraz „wszystko sprzedaje […]

    • PanK

    Jak używać narracji marketingowej?

    Sierpień 25th, 2016|0 Comments

    Rola opowieści w sprzedaży, biznesie i funkcjonowaniu firmy
    Storytelling to modny marketingowy termin, który skutecznie zastąpił mniej popularne polskie słowa takie jak snucie opowieści lub tzw. bajdurzenie. A właśnie w genezie tych pojęć kryje się tajemnica […]

    • pisanie-1

    Sekrety copywritera – teksty sprzedażowe

    Sierpień 16th, 2016|0 Comments

    Jak wylać fundamenty pod skuteczny copywriting sprzedażowy
    Dziwny jest ten świat. Świat sprzedaży przeładowany informacyjną papką. Miałkimi komunikatami o zerowej wartości. Owszem ludzie chcą wiedzieć więcej, ale to wcale nie oznacza skłonności do zapamiętywania i […]

    • vademecum-3-(2)

    Elementy, na które warto zwrócić uwagę projektując e-sklep

    Lipiec 1st, 2016|0 Comments

    Jak założyć sklep internetowy, który będzie sprzedawał
    Wiesz już z naszej strony na czym polega optymalizacja konwersji na stronie WWW oraz czym są testy A/B. Jeśli nie, koniecznie kliknij w linki w poprzednim zdaniu.

    Chciałbym Ci teraz […]

    • vademecum-przedsiebiorcy

    Własny sklep internetowy – od czego zacząć?

    Czerwiec 2nd, 2016|0 Comments

    Jak wybrać sklep internetowy (rodzaje platform)
    Na początku warto przede wszystkim przemyśleć kilka istotnych kwestii:

    Jakiego sklepu będziemy potrzebować?
    Jak duży asortyment oferujemy?
    Jak dużego ruchu spodziewamy się w sklepie?
    Jakie funkcje są dla nas najważniejsze?
    Jakim budżetem dysponujemy?
    Czego oczekujemy od […]

    • vademecum-4-przedsiebiorcy

    Efekt synergii w promocji przedsiębiorstwa

    Czerwiec 1st, 2016|0 Comments

    Jak promować firmę? Online czy offline?
    Zaczynasz swoją przygodę z własnym biznesem? Nie wiesz jak skutecznie dotrzeć do odbiorców swoich produktów lub usług? Spokojnie, nie od razu Rzym zbudowano.

    W dzisiejszym zwariowanym świecie, prowadzenie prywatnego biznesu przypomina […]

    • blog_skok

    Unikalna propozycja sprzedaży

    Maj 31st, 2016|0 Comments

    Jak wykorzystać sportowe nawyki w marketingu?
    Festiwal Dobrego Contentu to inicjatywa MarketingiBiznes.pl, którego nadrzędnym priorytetem jest edukacja w zakresie marketingu oraz biznesu. Jako eksperci e-marketingu, na potrzeby I edycji festiwalu, zostaliśmy poproszeni o przygotowanie 2 artykułów […]

    • vademecum-7

    Prawidłowa konstrukcja firmowej witryny WWW

    Kwiecień 22nd, 2016|0 Comments

    Co powinna zawierać strona internetowa firmy?
    Z naszego cyklu artykułów wiesz już od czego zacząć przygodę z firmową stroną WWW oraz jakie pytania zadać potencjalnemu wykonawcy witryny. Ten wpis chcemy poświęcić budowie koncepcyjnej serwisu firmowego. Poza […]

    • vademecum-8

    Strona WWW dla firmy

    Kwiecień 21st, 2016|0 Comments

    Jak znaleźć rzetelną agencję, która wykona stronę firmową?
    To czy firmowa strona internetowa będzie generować sprzedaż i sprowadzać nowych klientów zależy nie tylko od jej wyglądu, lecz w ogromnej mierze także od jej struktury i poprawności […]

    • vademecum-9

    Firmowa strona internetowa

    Kwiecień 20th, 2016|0 Comments

    Strona WWW dla firmy – od czego zacząć
    Gdy przedsiębiorcy proszą nas o przeprowadzenie w ich serwisach procesu optymalizacji konwersji, często zdarza się, że ich strony internetowe bardziej kwalifikują się do generalnego remontu, niż poprawiania elementów […]

    • Roc

    Rola narracji w reklamie i biznesie

    Kwiecień 5th, 2016|0 Comments

    Storytelling w strategii marketingowej firmy
    Czy znasz pojęcie MVP? Jeśli tak jak ja jesteście fanami koszykówki i urodziliście się w latach 80-tych, to pewnie od razu przypomną Wam się rozgrywki NBA i Michael Jordan otrzymujący ten […]

    • blog_zmiany

    Które elementy w sklepie internetowym poprawić i jak je znaleźć?

    Kwiecień 1st, 2016|0 Comments

    Jak sprawdzić, które elementy w sklepie internetowym należy poprawić?
    Prowadząc sklep internetowy pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zwiększyć w nim sprzedaż. Jednym ze sposobów jest zwiększenie liczby wizyt i w efekcie zamówień poprzez dodatkową […]

    • nowy_sprzedawca

    Sprzedaż online – co robią najlepsze sklepy internetowe?

    Marzec 2nd, 2016|0 Comments

    Jak działają najlepsze sklepy internetowe?
    Sprzedaż online w Polsce ma się bardzo dobrze. Z roku na rok rynek e-commerce zyskuje na wartości i wciąż pojawiają się nowe rozwiązanie ułatwiające funkcjonowanie e-sklepów. Poniżej przedstawiamy te, które naszym […]

    • cyfrowa_narracja

    Digital story w biznesie, marketingu i reklamie

    Marzec 1st, 2016|0 Comments

    Digital storytelling – jak napisać internetową opowieść o firmie
    Storytelling kojarzy się przede wszystkim z takimi pojęciami jak copywriting i content marketing. Nie jest to do końca słuszne skojarzenie. Terminy takie jak wizja, cel i strategia […]

    • e-sklep

    Jak sprzedawać przez Internet?

    Luty 23rd, 2016|0 Comments

    Chcesz założyć e-sklep? Zobacz czego nie wiesz o sprzedaży w Internecie
    Ten wpis skierowany jest do przedsiębiorców, którzy prowadza już biznes, sprzedają produkty w tradycyjny sposób i myślą o rozszerzeniu swojej działalności poprzez wejście do internetu. […]

    • storytelling

    Co to jest storytelling?

    Luty 21st, 2016|0 Comments

    Storytelling w reklamie i marketingu
    Marketing narracyjny (inaczej storytelling)  to budowanie wartości marki i produktu za pomocą opowiadania historii. W reklamie i marketingu wykorzystuje się go do zaangażowania uczestników. Perswazyjną skuteczność storytellingu uzasadnia się faktem, że opowiadanie […]

    • man-156712_1280

    Sprzedaż w Internecie

    Luty 18th, 2016|0 Comments

    Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?
    Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym to dość skomplikowane zagadnienie. Na sukces sprzedażowy w e-commerce składają dwa główne elementy – ilość ruchu dostarczonego do serwisu oraz współczynnik konwersji, czyli najprościej mówiąc skuteczność […]

    • wall-1152343_640

    Jak napisać dobrą ofertę? Podstawy copywritingu

    Luty 17th, 2016|0 Comments

    Pisanie skutecznej oferty często uchodzi za tzw. „Złoty pociąg” copywritingu. Wszyscy mają nadzieję, że gdzieś istnieje uniwersalny przepis na sprzedaż za pomocą słowa. Tymczasem to nie o pisanie jest tu chodzi.
    Co jest najważniejsze w pisaniu […]

    • SklepInternetowy_sprzedaż

    Jak zaprojektować sklep internetowy, by miał dużą sprzedaż?

    Luty 15th, 2016|0 Comments

    Takie pytanie zadaje sobie pewnie każdy przedsiębiorca myślący o przeniesieniu tradycyjnego biznesu do Internetu. Właściwe zaprojektowanie sklepu pod kątem użyteczności i optymalizacji konwersji zwróci się wielokrotnie dzięki sprzedaży i zaoszczędzonych wydatkach na reklamę. Często przedsiębiorcy […]

    • usability

    Jak poprawić usability strony?

    Październik 12th, 2015|1 Comment

    Czym jest usablity strony?
    Usability strony to zagadnienie, które w ostatnich czasach stało się bardzo modne i popularne. W języku polskim web usability możemy przetłumaczyć jako użyteczność stron internetowych. Cała koncepcja polega na stworzeniu/przeprojektowaniu strony możliwie […]

    • Blog-grafika-copy1

    Co ma wspólnego copywriter i policyjny śledczy?

    Październik 10th, 2015|0 Comments

    Współczesny copywriting to głównie przygotowywanie treści na strony internetowe oraz na potrzeby rozmaitych materiałów reklamowych i kreatywnych. Śledczy natomiast, cóż… tropi i łapie bandytów. Co więc mają wspólnego? Masz rację, jeśli uznasz że nic. Jednak tylko […]

    • shopping-cart-402756_640

    Konwersja czy mikro-konwersja

    Sierpień 25th, 2015|0 Comments

    Konwersja, a mikro-konwersja. Czy warto to mierzyć?
    Jak wskazuje tytuł tego artykułu skupiamy się w nim na konwersji – parametrze, o którym możemy powiedzieć, że pokazuje skuteczność działania strony. Aby go mierzyć konieczne jest poprawne zdefiniowanie […]

    • swiss-33076_640

    6 zasad budowania funkcjonalnych stron internetowych

    Sierpień 13th, 2015|0 Comments

    6 zasad budowania funkcjonalnych stron internetowych
    Przez ostatnie lata trendy w projektowani stron wielokrotnie się zmieniały. Obecnie, co można łatwo zauważyć, pewne strony są przeładowane grafiką, co na pierwszy rzut oka może ładnie wyglądać, ale w […]

    • e-commerce-402822_640

    Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

    Sierpień 11th, 2015|1 Comment

    Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? – porady dla początkujących
    Biznes w Internecie wiąże się z ponoszeniem wydatków na reklamę, sprowadzaniem ruchu na stronę oraz nieustanną walką z konkurencją. Statystyki donoszą, że ten kanał sprzedaży staje […]

    • współczynnik konwersji

    Czym jest współczynnik konwersji?

    Sierpień 11th, 2015|0 Comments

    Co to jest konwersja, współczynnik konwersji?
    Oraz inne terminy, które musisz znać…
    Konwersja to słowo kluczowe w branży marketingu internetowego. Nie każdy przedsiębiorca zna jednak terminy pochodzące z marketingowej nowo-mowy. Poniżej przygotowaliśmy więc krótki słowniczek prezentujący podstawowe […]

    • Google Analytics uprawnienia

    Jak udzielić uprawnień w Google Analytics

    Sierpień 10th, 2015|0 Comments

    Jak udzielić innemu użytkownikowi dostępu do Google Analytics.
    Google Analytics to najczęściej wykorzystywana platforma pozwalająca na śledzenie statystyk strony www. Często, przy współpracy z agencją specjalizująca się w marketingu internetowym, zachodzi konieczność udzielenia jej dostępu do […]