Strona główna Kompetencje Content marketing

Content marketing

Content i inbound
marketing

Jeśli Twój budżet jest praktycznie nieograniczony możesz śmiało inwestować w outbound marketing. Jeśli jednak chcesz wydatkować swoje środki mądrze, to czas na inbound marketing, do którego kluczem są naprawdę wyjątkowo wartościowe treści.

Marketing treści to działania zarówno z zakresu public relations, inbound marketingu, SEO, jak i social media management.

Marketing przychodzący jest przeciwieństwem tradycyjnej reklamy i w skrócie polega na tym, aby tak mocno zainteresować klienta treścią, by ten uwiedziony, bądź zainspirowany, wykonał pierwszy krok w kierunku nawiązania kontaktu firmą. Profesjonalnie przygotowany content buduje zaufanie, które jest podstawą sprzedaży.

Content marketing dla branży technicznej

Wartościowy marketing treści to połączenie wiedzy na temat danych zagadnień, umiejętności opowiadania historii oraz doświadczenia w zarządzaniu uwagą odbiorcy.

W Tower Group tworzymy content nie tylko dla atrakcyjnych medialnie branż takich jak moda, wnętrza czy lifestyle, lecz także wypracowaliśmy metody efektywnego pozyskiwania wiedzy technicznej od klientów z branży IT, budowlanej, czy narzędziowo-instalacyjnej, którą następnie przekształcamy w angażujące narracje.

Inbound marketing z Tower:

  • Porządkujemy komunikację klienta – działamy strategicznie na podstawie planów i harmonogramów realizując cele biznesowe klientów.
  • Efektywnie pozyskujemy informacje od ekspertów, pracowników firm, organizacji branżowych.
  • Generujemy sprzedaż, wspieramy SEO i budujemy zasięgi za pomocą zoptymalizowanych treści.

„Content is King, Distribution is Queen” nie tylko tworzymy wartościowe materiały, lecz także dbamy o ich medialną ekspozycje, a także efektywną dystrybucję np. poprzez mailingi, reklamy na Facebooku, w Google, czy YouTube, komunikację na LinkedIn, a także optymalizację SEO. Dzieje się to przy wsparciu dywizji cyfrowej Tower Digital. Choć jesteśmy zakochani w technologii i jej możliwościach, nie zapominamy o tym, że klient kupuje przede wszystkim dobrą historię, a nie narzędzie za pomocą którego została opowiedziana.

Jak powstaje
inbound marketing?

„Content marketing działa, jeśli produkujesz treści zgodne ze sztuką dziennikarską: na czas, bliskie czytelnikowi, mające ciężar gatunkowy, użyteczne”.

John Miller

01 Strategia content marketing

  • Analizujemy potencjał poszczególnych tematów i kontekstów.
  • Odbywamy warsztaty produktowe u Klienta.
  • Przygotowujemy analizę fraz kluczowych na potrzeby działań SEO.
  • Opracowujemy harmonogram powstawania treści i kalendarz publikacji.
  • Proponujemy tematy, konteksty i narzędzia promocji.

01

Strategia content marketing

  • Analizujemy potencjał poszczególnych tematów i kontekstów.
  • Odbywamy warsztaty produktowe u Klienta.
  • Przygotowujemy analizę fraz kluczowych na potrzeby działań SEO.
  • Opracowujemy harmonogram powstawanie treści i kalendarz publikacji.
  • Proponujemy tematy, konteksty i narzędzia promocji.

02 Przygotowanie treści

  • Artykuły sponsorowane i wypowiedzi eksperckie.
  • Wpisy na blog i posty na social media.
  • Raporty, e-book, analizy, kompendia wiedzy.
  • Teksty do mailingów i newsletterów.
  • Materiały wideo wspierające działania PR.

02

Przygotowanie treści

  • Artykuły sponsorowane i wypowiedzi eksperckie.
  • Wpisy na blog i posty na social media.
  • Raporty, e-book, analizy, kompendia wiedzy.
  • Teksty do mailingów i newsletterów.
  • Materiały wideo wspierające działania PR.

03 Dystrybucja, promocja, analiza treści

  • Kontaktujemy się z mediami i ustalamy warunki współpracy.
  • Dodajemy treści SEO na strony www, blogi, kanały social media, YouTube.
  • Analizujemy skuteczność poszczególnych kanałów i przekazów za pomocą narzędzi analitycznych.

03

Dystrybucja, promocja, analiza treści

  • Kontaktujemy się z mediami i ustalamy warunki współpracy.
  • Dodajemy treści SEO na strony WWW, blogi, kanały social media, YouTube.
  • Analizujemy skuteczność poszczególnych kanałów i przekazów za pomocą narzędzi analitycznych.

Wybrani klienci

Poznaj naszych klientów
Poznaj naszych klientów

Content marketing
budujący relacje

Odbiorca może zapomnieć, o czym mówisz, jednak nie zapomni emocji, jakie w nim wywołasz. Dobry marketing treści nie tylko informuje, lecz przede wszystkim buduje relacje na linii klient – marka, które długofalowo prowadzą do zaufania i przywiązania.

Sprawdź, jak możemy Ci pomóc

Wypełnij brief
Wypełnij brief

FAQ

01 Co to jest content marketing?

Działania content marketingowe polegają na tworzeniu, publikowaniu i dystrybucji wartościowych oraz atrakcyjnych treści dostosowanych do potrzeb, a także oczekiwań grupy docelowej. To element każdej strategii komunikacji marketingowej.

Do głównych celów kampanii content marketingowej należą:

  • budowanie relacji z grupą docelową,
  • zwiększanie świadomości marki,
  • pozyskiwanie potencjalnych klientów,
  • zwiększenie lojalności wśród odbiorców.

Kiedy klienci widzą, że marka jest wiarygodnym źródłem przydatnych treści, są bardziej skłonni do zakupów i pozostają lojalni wobec danej firmy. Chodzi więc nie tylko o promocję, ale budowanie wizerunku eksperta czy też pomocnika w życiu codziennym.

Jednym z kluczowych elementów content marketingu jest także promowanie treści, w taki sposób, aby dotarły do jak najszerszego grona odbiorców. Może to obejmować social media marketing, optymalizację treści pod kątem SEO czy reklamę online, które mogą pozytywnie wpłynąć na widoczność treści w Internecie.

01

Co to jest content marketing?

Działania content marketingowe polegają na tworzeniu, publikowaniu i dystrybucji wartościowych oraz atrakcyjnych treści dostosowanych do potrzeb, a także oczekiwań grupy docelowej. To element każdej strategii komunikacji marketingowej.

Do głównych celów kampanii content marketingowej należą:

  • budowanie relacji z grupą docelową,
  • zwiększanie świadomości marki,
  • pozyskiwanie potencjalnych klientów,
  • zwiększenie lojalności wśród odbiorców.

Kiedy klienci widzą, że marka jest wiarygodnym źródłem przydatnych treści, są bardziej skłonni do zakupów i pozostają lojalni wobec danej firmy. Chodzi więc nie tylko o promocję, ale budowanie wizerunku eksperta czy też pomocnika w życiu codziennym.

Jednym z kluczowych elementów content marketingu jest także promowanie treści, w taki sposób, aby dotarły do jak najszerszego grona odbiorców. Może to obejmować social media marketing, optymalizację treści pod kątem SEO czy reklamę online, które mogą pozytywnie wpłynąć na widoczność treści w Internecie.

02 Jakie są rodzaje treści content marketingowych? Przykłady

W marketingu treści liczy się nie tylko słowo pisane, ale także mówione. Strategia może przybierać różne formy, dzięki czemu przekaz jest różnorodny i bardziej atrakcyjny dla grupy docelowej.

Content marketing – przykłady:

  • artykuły na blogu firmowym,
  • posty na mediach społecznościowych,
  • wywiady,
  • recenzje,
  • rankingi,
  • infografiki,
  • e-booki,
  • filmy,
  • webinary,
  • podcasty.

Bez względu na charakter kampanii content marketingowej treści muszą być unikalne, wartościowe i dostosowane do potrzeb oraz zainteresowań grupy docelowej.

02

Jakie są rodzaje treści content marketingowych? Przykłady

W marketingu treści liczy się nie tylko słowo pisane, ale także mówione. Strategia może przybierać różne formy, dzięki czemu przekaz jest różnorodny i bardziej atrakcyjny dla grupy docelowej.

Content marketing – przykłady:

  • artykuły na blogu firmowym,
  • posty na mediach społecznościowych,
  • wywiady,
  • recenzje,
  • rankingi,
  • infografiki,
  • e-booki,
  • filmy,
  • webinary,
  • podcasty.

Bez względu na charakter kampanii content marketingowej treści muszą być unikalne, wartościowe i dostosowane do potrzeb oraz zainteresowań grupy docelowej.

03 Jakie są przykłady kampanii content marketingowej?

Każda kampania content marketingowa ma konkretną wizję, która ma doprowadzić do realizacji założonych celów. Do jednych z najbardziej kreatywnych contentowo marek należą:

  • Red Bull – ich kampanie to przede wszystkim inspirujące historie i filmy, które angażują odbiorców. Przykładem może być seria “The Athlete Machine”, w której sportowcy współpracujący z marką tworzą niesamowity łańcuch reakcji z zastosowaniem różnych aktywności sportowych.
  • Nike – marka motywuje i angażuje odbiorców do uprawiania sportu. Przykładem jest ich seria filmów reklamowych “Just Do It”, w której pokazują różne osoby pokonujące przeszkody i osiągające tym samym swoje sportowe cele. Przekaz bazuje na emocjach, które mają zachęcać do realizacji własnych marzeń. Całość nie tylko inspiruje, ale także promuje produkty Nike.
  • Coca-Cola – marka znana jest z przekazów, które wskazuję na siłę wynikającą z życia w wspólnocie. Przykładem jest ich kampania “Share a Coke”, w której na butelkach Coca-Coli wydrukowano popularne imiona i zachęcano ludzi do dzielenia się napojem z bliskimi osobami. Nie tylko zwiększyła sprzedaż, ale również wywoływała dużo pozytywnych emocji.
  • Airbnb – działania marki skupiają się na opowieściach i doświadczeniach osób korzystających z ich usług. Jednym z przykładów jest seria filmów “Live There”, w których podróżni opowiadają o unikalnych przeżyciach oraz przygodach, jakie przeżyli dzięki wynajmowaniu mieszkań przez Airbnb.
  • Apple – kampanie content marketingowe opierają się na wartościach, innowacyjności i jakości produktów marki. Przykładem jest seria filmów reklamowych “Shot on iPhone”, w której przedstawiane są niesamowite fotografie i filmy zrobione z pomocą iPhone’a. Nie tylko promują same aparaty, ale również inspirują i pokazują niezwykłe możliwości tworzenia, a także dzielenia się treściami przy użyciu smartfona marki Apple.

03

Jakie są przykłady kampanii content marketingowej?

Każda kampania content marketingowa ma konkretną wizję, która ma doprowadzić do realizacji założonych celów. Do jednych z najbardziej kreatywnych contentowo marek należą:

  • Red Bull – ich kampanie to przede wszystkim inspirujące historie i filmy, które angażują odbiorców. Przykładem może być seria “The Athlete Machine”, w której sportowcy współpracujący z marką tworzą niesamowity łańcuch reakcji z zastosowaniem różnych aktywności sportowych.
  • Nike – marka motywuje i angażuje odbiorców do uprawiania sportu. Przykładem jest ich seria filmów reklamowych “Just Do It”, w której pokazują różne osoby pokonujące przeszkody i osiągające tym samym swoje sportowe cele. Przekaz bazuje na emocjach, które mają zachęcać do realizacji własnych marzeń. Całość nie tylko inspiruje, ale także promuje produkty Nike.
  • Coca-Cola – marka znana jest z przekazów, które wskazuję na siłę wynikającą z życia w wspólnocie. Przykładem jest ich kampania “Share a Coke”, w której na butelkach Coca-Coli wydrukowano popularne imiona i zachęcano ludzi do dzielenia się napojem z bliskimi osobami. Nie tylko zwiększyła sprzedaż, ale również wywoływała dużo pozytywnych emocji.
  • Airbnb – działania marki skupiają się na opowieściach i doświadczeniach osób korzystających z ich usług. Jednym z przykładów jest seria filmów “Live There”, w których podróżni opowiadają o unikalnych przeżyciach oraz przygodach, jakie przeżyli dzięki wynajmowaniu mieszkań przez Airbnb.
  • Apple – kampanie content marketingowe opierają się na wartościach, innowacyjności i jakości produktów marki. Przykładem jest seria filmów reklamowych “Shot on iPhone”, w której przedstawiane są niesamowite fotografie i filmy zrobione z pomocą iPhone’a. Nie tylko promują same aparaty, ale również inspirują i pokazują niezwykłe możliwości tworzenia, a także dzielenia się treściami przy użyciu smartfona marki Apple.

04 Czym jest inbound marketing?

Inbound marketing to element strategii marketingowej. Polega na przyciąganiu uwagi potencjalnych klientów poprzez dostarczanie im wartościowych treści i rozwiązań. Stawia na edukowanie oraz pomaganie.

Metoda wyklucza bezpośrednią sprzedaż oraz reklamę. Głównym celem inbound marketingu jest budowanie długotrwałych relacji z klientami, które opierają się na zaufaniu oraz wzajemnym zrozumieniu. Ma to doprowadzić zarówno do większej lojalności wobec marki, jak i wzrostu sprzedaży.

04

Czym jest inbound marketing?

Inbound marketing to element strategii marketingowej. Polega na przyciąganiu uwagi potencjalnych klientów poprzez dostarczanie im wartościowych treści i rozwiązań. Stawia na edukowanie oraz pomaganie.

Metoda wyklucza bezpośrednią sprzedaż oraz reklamę. Głównym celem inbound marketingu jest budowanie długotrwałych relacji z klientami, które opierają się na zaufaniu oraz wzajemnym zrozumieniu. Ma to doprowadzić zarówno do większej lojalności wobec marki, jak i wzrostu sprzedaży.