Strona główna Blog Marketing online Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?

Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?

12 czerwca 2016

Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym to dość skomplikowane zagadnienie. Na sukces sprzedażowy w e-commerce składają dwa główne elementy – ilość ruchu dostarczonego do serwisu oraz współczynnik konwersji, czyli najprościej mówiąc skuteczność sprzedażowa. Pozyskanie dużej ilości ruchu to kwestia pracochłonna i/lub czasochłonna i/lub kosztowna. Optymalizacja serwisu pod sprzedaż, bywa prostsza. Czasem kilka drobnych zmian potrafi podnieść współczynnik sprzedaży o kilkanaście procent.

Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie

Poniżej znajdziesz 5 prostych porad na zwiększenie sprzedaży w Internecie:

  1. Optymalizacja SEO serwisu tak, aby był przyjazny dla wyszukiwarek

    Obecność w wynikach wyszukiwania jest często kluczowa dla wielu sklepów internetowych. Ruch pochodzący z tego źródła jest  wyjątkowo cenny (często użytkownicy są już zainteresowani konkretnymi produktami), nie trzeba zatem przekonywać przyszłych klientów do zakupu. Właściwa optymalizacja strony pozwoli być wyżej w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na większy ruch w serwisie i więcej zamówień. Ważne w tym przypadku jest dobranie odpowiednich słów kluczowych.

  2. Duża liczba artykułów tematycznie powiązanych z produktami/usługami, które oferujesz

    Zbudujesz dzięki temu nie tylko wizerunek eksperta, ale także pozyskasz odwiedzających na Twoją stronę, którzy wysyłając zapytania do wyszukiwarki Google znajdą Twoje treści. Warto przeanalizować sobie pytania, które najczęściej pojawiają się od klientów i przygotować takie treści, które będą zawierać na nie odpowiedzi.

  3. Współpraca z innymi stronami, które działają w Twojej niszy

    Mogą to być blogerzy, strony z artykułami, czy nawet inne sklepy z dobrami komplementarnymi do Twoich. W przypadku blogerów możesz zaoferować Twój produkt w zamian za jego recenzję lub artykuł. Wszystko zależy od Twojej kreatywności. Pomyśl czym mogą interesować się Twoi klienci i na jakich stronach przebywać.

  4. Zadbanie o relację z dotychczasowymi klientami

    Klienta, który już raz skorzystał z Twoich usług, łatwiej przekonać do kolejnego zakupu. To naturalne, że to co już znamy staje się dla nas bliższe. Warto budować listę kontaktów złożoną z Twoich klientów. Wdrożone systemy do zarządzania adresami email pozwolą Ci ustawić automatyczną kolejkę wiadomości, która może być wysyłana bez Twojego udziału. Możesz w niej zawrzeć informacje o nowych produktach, promocje lub programy lojalnościowe. Takie rozwiązanie pomaga zdobywać lojalność klientów i w długofalowym okresie czasu jest jednym z najtańszych sposobów generowania sprzedaży.

  5. Rozwiewanie potencjalnych wątpliwości

    Jedną z najczęstszych przyczyn, przez które użytkownicy nie kupują w Internecie, jest brak zaufania. Nie ma tutaj uniwersalnego przepisu jak można ten problem wyeliminować. W każdej branży klienci mają inne obiekcje. Warto pomyśleć o umieszczeniu jak największej ilości danych na stronie o nas, zdjęć pracowników, wszystkie możliwe drogi kontaktu i posiadane certyfikaty. Zgodnie z obowiązującym prawem klient ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość przez 14 dni. Umieszczenie takiej informacji powoduje zwiększenie zaufania. Jedną z najprostszych metod na odnalezienie obiekcji jakie najczęściej się pojawiają jest analiza zapytań klientów (tych skierowanych do wewnętrznej wyszukiwarki sklepu lub pracowników sklepu drogą mailową). Odpowiedzi na powtarzające pytania warto umieścić na stronie na przykład w formie FAQ.

|2022-11-30T13:51:28+01:0012 czerwca 2016|Kategorie: Marketing online|
Go to Top