Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – porady dla początkujących

Biznes w Internecie wiąże się z ponoszeniem wydatków na reklamę, sprowadzaniem ruchu na stronę oraz nieustanną walką z konkurencją. Statystyki donoszą, że ten kanał sprzedaży staje się coraz bardziej istotny i „co drugi Polak robi zakupy w Internecie”. Powstaje pytanie – czy zwiększanie wydatków na reklamę to jedyne i słuszne rozwiązanie, gdy zależy nam na wzroście sprzedaży?

Jak mądrze zwiększać wydatki na reklamę?

Najbardziej popularna metodą zwiększenia sprzedaży jest po prostu zwiększenie wydatków na reklamę, wiążę się to niestety z koniecznością ponoszenia coraz to większy kosztów, przy nieznacznym zwiększeniu dochodu. Przed wdrożeniem tego pomysłu warto zastanowić się, jakie źródła ruchu przynoszą największy zysk.

 

Jak widać w powyższej tabeli największy współczynnik konwersji mają źródła ruchu: 6, 9 oraz 2.

Strona nr. 1 mimo, iż daje największą ilość odwiedzin, to współczynnik konwersji jest bardzo niski.
Dzięki wykorzystaniu dobrze skonfigurowanego narzędzia  Google Analytics jesteśmy w stanie określić, które źródła ruchu są najbardziej wartościowe i na nich możemy się skupić.

Aby precyzyjnie określić, jakie źródło ruchu przynosi największą wartość należy koszty poniesione na reklamę podzielić przez liczbę transakcji i całość pomnożyć przez średnią wartość zakupu.

Kolejną możliwością zwiększenia sprzedaży jest optymalizacja współczynnika konwersji. Dzięki niej możemy zwiększać sprzedaż, bez ponoszenia kosztów na reklamę. W przypadku sklepu internetowego warto określić, w którym miejscu użytkownicy rezygnują z zakupu i co ich skłania do porzucenia koszyka.

Jak zidentyfikować elementy, które poprawić na stronie?

Rozwiązań jest kilka. Jednym z nich jest identyfikacja tych elementów strony, które są mało widoczne, nie przyciągają uwagi, a z naszej perspektywy powinny, aby w łatwy sposób kierować użytkownika dalej w ścieżce zakupowej.

Warto zainstalować na stronie heatmapę, dzięki której będziemy mogli zidentyfikować, na które elementy użytkownicy najeżdżają myszka, w które częściej klikają, a następnie skupić się na ich poprawie, by były bardziej intuicyjne dla użytkownika.

 

Ogromne możliwości w zidentyfikowaniu stron, które wymagają naszej uwagi, daje narzędzie Google Analytics. Dzięki zastosowaniu aplikacji możemy precyzyjnie określić, z którego miejsca w procesie zakupu użytkownicy rezygnują nie przechodząc do dalszego kroku. Następnie korzystając z innego narzędzia analitycznego warto nagrać sesje takich użytkowników i na podstawie tego jak poruszają się stronie, spróbować zidentyfikować te elementy, które ich zniechęcają. Mogą to być zbyt zawiłe formularze zamówienia, brak widocznego przycisku „dodaj do koszyka” lub np. niejasne warunku dostawy.

Zadając sobie pytanie „Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym” nie można uzyskać jednoznacznej i prostej odpowiedzi Najbardziej prawdopodobne hipotezy należy przetestować. W ten sposób użytkownicy (klienci) decydują, jak będzie wyglądał najbardziej przyjazny dla nich serwis internetowy.

2017-08-11T11:31:12+00:00

O autorze:

Karol Tarka
Zajmuje się marketingiem internetowym, ponieważ lubi projekty, w których można precyzyjnie zmierzyć efekty działań. Interesują go zarówno metody pozyskiwania ruchy w Internecie (głównie SEO i content marketing) jak i skuteczne sposoby na przekonwertowanie odwiedzających w klientów (CRO). Swoją wiedzą marketingową chętnie dzieli się na naszym firmowym blogu . Prywatnie entuzjasta spontanicznych podróży oraz kitesurfer.
Użytkowniku! Pewnie wiesz już, że od 25.05.2018 r. obowiązuje RODO. Zaktualizowaliśmy więc swoją politykę prywatności.
Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Oczywiście w każdej chwili możesz zablokować pliki cookies w swojej przeglądarce ;-)
Rozumiem!