Strona główna Blog Marketing online Optymalizacja konwersji na stronie WWW

Optymalizacja konwersji na stronie WWW

4 marca 2016

Technologia, która pozwala podnosić zyski już w 30 dni

Gdy patrzysz na swój serwis – czy masz pewność, że jest w pełni funkcjonalny?

Czy słuchasz swoich użytkowników i znasz ich potrzeby?

Czy czujesz, że lepsza komunikacja online to dobry sposób, by zwielokrotnić zyski?

Internet to niezwykłe miejsce dla biznesu. Z jednej strony jest to obowiązkowa przestrzeń komunikacji dla nowoczesnych firm, z drugiej strony to wymagające środowisko, w którym wiedza i pomysł są często ważniejsze niż dostępny budżet marketingowy. Optymalizacja konwersji to idealny „dopalacz” dla firm, które już zarabiają lub chcą zarabiać dzięki obecności w Sieci. Poprzez sprawne połączenie wiedzy, narzędzi oraz analityki internetowej, zyski Twojej firmy będą stabilnie rosnąć.

Optymalizacja konwersji

Czym jest optymalizacja konwersji i współczynnik konwersji?

Teoria

Współczynnik konwersji to stosunek liczby osób wykonujących daną akcję do liczby odwiedzających Twoją witrynę wyrażony w procentach. Akcję można rozumieć jako złożenie zamówienia, wysłanie zapytania ofertowego, zapis na newsletter, wypełnienie formularza lub inną czynność wykonaną przez użytkownika.

Optymalizacja konwersji to proces, który ma na celu podniesienie współczynnika konwersji.

Praktyka

Niezależnie czy sprzedajesz towary i usługi online czy offline Twoja strona internetowa zostanie tak zaprojektowana, by Internauta który na nią trafi wykonał określoną akcję. Może zależeć Ci na sprzedaży towarów lub na kontakcie z potencjalnym klientem w celu zaprezentowania mu swojej oferty. Inwestując w marketing internetowy (SEO, AdWords, Display) dbasz by użytkownicy mogli Cię odnaleźć w Sieci. Pełny sukces osiągasz w momencie, gdy użytkownik dzięki Twojej stronie wykona określoną akcję (np. zakup, wysłanie zapytania ofertowego).

Im więcej użytkowników wykona akcję – tym wyższy jest współczynnik konwersji.

Zadaniem procesu optymalizacji konwersji, jest więc nieustanne podnoszenie współczynnika konwersji na Twojej stronie. Główny cel to: przemienić jak najwięcej osób, które się na niej znajdą, w Twoich stałych klientów.

Dlaczego oni nie kupują?

Optymalizacja konwersji to połączenie marketingu internetowego z zagadnieniami usability, czyli funkcjonalnością strony. Gdy pracujemy dla Twojej firmy, zajmujemy się i jednym i drugim.

Możliwe, że Twoi klienci nie kupują tyle ile oczekujesz, ponieważ nie trafia do nich Twój przekaz marketingowy:

  • opis może nie przekazywać prawdziwej wartości Twojego produktu,
  • komunikacja może nie wzbudzać zaufania i nie dawać pewności, że firma jest solidna,
  • treść może nie wywoływać emocji, które są niezbędne do dokonania zakupu.

Poprzez analizę marketingową, przygotowanie treści w oparciu o techniki copywriterskie oraz testy najskuteczniejszych rozwiązań wdrażamy przekaz marketingowy, który podnosi sprzedaż Twoich produktów i usług.

Możliwe, że Twoi klienci nie przechodzą przez cały proces zakupowy, ponieważ Twój serwis nie jest funkcjonalny:

  • formularz rejestracji lub zamówienia na stronie może być zbyt skomplikowany,
  • nawigacja w serwisie może sprawiać, że użytkownik ucieka ze strony,
  • grafiki i przyciski mogą nie budzić zaufania, przez co zniechęcają do podjęcia akcji.

Poprzez analizę grupy docelowej, przygotowanie alternatywnych funkcjonalności w oparciu o dobre praktyki usability oraz testy skuteczności – wdrażamy rozwiązania, który ułatwiają Twoim użytkownikom podjęcie decyzji zakupowej i sprawne przejście przez procesy zamówienia i rejestracji.

Optymalizacja konwersji - teoria i praktyka

Co zrobić, by kupowali jeszcze więcej?

Chcesz więcej zarabiać. Zupełnie jak większość osób, które prowadzą swój biznes lub których wynagrodzenie jest rozliczane za osiągane efekty. Oto korzyści, jakie wynikają z wdrożenia procesu optymalizacji konwersji:

  • Podniesiesz liczbę zamówień i sprzedaż – każdy wzrost współczynnika konwersji przekłada się bezpośrednio na dochód firmy i Twój zysk.
  • Zbudujesz grupę lojalnych klientów online i offline – działania, które prowadzimy, mają charakter zarówno sprzedażowy jak i wizerunkowy. Pamiętaj – Twoja komunikacja w Internecie ma ogromny wpływ na to, jak firma jest postrzegana w rzeczywistości. Z nami zbudujesz wizerunek marki solidnej i godnej zaufania.
  • Wyprzedzisz konkurencję – więcej klientów to większy zysk, który możesz zainwestować w rozwój i promocję Twojego biznesu. To zapewni Ci jeszcze większy wzrost, jeszcze więcej klientów oraz dominację na rynku.
|2022-12-05T15:01:10+01:004 marca 2016|Kategorie: Marketing online|
Go to Top