Neuromarketing, czyli mózg na zakupach

Czy wiesz, że:

  • Około 70% ludzkich receptorów zmysłowych znajduje się w oczach, a bodźce wzrokowe mają przewagę nad wszystkimi innymi.
  • Aby zwiększyć zaangażowanie klienta w przekaz warto pobudzić kilka zmysłów jednocześnie.
  • Kobiety wykazują większą wrażliwość na niuanse językowe, komunikując się 3 razy intensywniej niż mężczyźni.

Jak wykorzystać te informacje w sprzedaży?

Przy zestawieniu różnych elementów wizualnych oraz dźwiękowych mózg konsumenta uzna te pierwsze za bardziej wiarygodne i to nimi będzie się kierować przy podejmowaniu decyzji.  Ponadto, mózg uwielbia obserwować i wyobrażać sobie intensywne doznania zmysłowe i motoryczne. Zadowalając go odpowiednio pobudzającym komunikatem, podniesiemy sprzedaż. Należy również pamiętać, że kobiety kupują zupełnie inaczej niż mężczyźni. Od krótkich haseł zdecydowanie wolą opowieści. Z kolei zupełnie inne argumenty sprzedażowe będą wywoływać uczucie przyjemności u pokolenia analgowego niż u tzw. pokolenia „3 ekranów”.

Czym jest Neuromarketing?

Jest to wykorzystanie metod naukowych i wiedzy z zakresu funkcjonowania ludzkiego mózgu w zakresie skutecznej komunikacji. Setki godzin poświęconych na badania aktywności ludzkiego mózgu (np. badanie EEG lub Total Customer Experience) pozwoliły ustalić, które formy komunikatów najsilniej oddziałują na system emocjonalny człowieka, w tym gotowość do dokonania zakupu.

Zobacz do czego stosujemy wiedzę neuromarketingową

Do stworzenia zaangażowania

Potrafimy dopasować format komunikatu do neurologicznych preferencji odbiorców. Twój klient otrzyma przekaz nasycony emocjami, które są dla niego istotne w momencie podejmowania decyzji o zakupie.

Do poprawy przejrzystości WWW

Ułożenie informacji, rozmieszczenie przycisków, przekaz wizualny… Wykorzystujemy wiedzę z zakresu neuromarketingu, by poprawić doświadczenie użytkowników z Twoją stroną internetową.

Do dopięcia sprzedaży

Przyjemność kupowania powinna przeważać nad dyskomfortem związanym w pozbywaniem się zasobów. Sprawimy, że Twoi klienci nie będą się mogli doczekać momentu domknięcia transakcji, by móc zacząć się cieszyć nabytym produktem.
Zapytaj o szczegóły

Jak bardzo prawdopodobne jest, że zainteresujesz się neuromarketingiem?

Zapytaj o szczegóły