Strona główna » Storytelling » Storytelling: budowanie historii a przejrzystość przekazu marketingowego

Storytelling: budowanie historii a przejrzystość przekazu marketingowego

Wykorzystaj content marketing do pobudzenia wyobraźni Twoich odbiorców

Obecnie jedną z największych przeszkód, z którą boryka się współczesna reklama (w tym również storytelling), jest zbyt duża liczba informacji. Spoty marketingowe, banery internetowe, pop-upy – wszystkie te formy reklamowe konkurują ze sobą w zakresie dostarczenia odbiorcy jak największej liczby faktów, ciekawostek o produkcie czy jego cech. Jednak… nie tędy droga.

Taki obrót spraw przeczuwał już Italo Calvino, który w swoich „Wykładach amerykańskich” zdiagnozował jedną z bolączek współczesnej jemu literatury – a był nią brak przejrzystości. W jaki sposób storyteller może obecnie czerpać z tej kategorii? Przede wszystkim należy uświadomić sobie, że przejrzystość jest daleka od dosłowności. W storytellingu wykorzystuje się historię po to, by ukryć jej faktyczny cel – czyli sprzedaż produktu bądź usługi. Przejrzystość może być więc drogą do osiągnięcia celu, a nie celem samym w sobie. Do tego jednak trzeba zaangażować wyobraźnię odbiorców – właśnie za pomocą ciekawej opowieści.

Jeśli chcesz wiedzieć, co łączy storytelling z przejrzystością i jak to zestawienie wykorzystały takie marki jak Volvo, Patagonia czy Mercedes, to przejdź tutaj i przeczytaj pełną wersję artykułu.

2018-03-19T08:19:50+00:00

O autorze:

Anna Błaszczyk
Absolwentka kulturoznawstwa UŁ (specjalizacje: twórcze pisanie i promocja sztuki). Wciela narzędzia creative writing’u do projektów z zakresu marketingu internetowego. Interesuje się storytellingiem i grywalizacją. W wolnych chwilach testuje przepisy kulinarne i jeździ na rowerze. Jeśli chcesz, żeby Ania napisała dla Ciebie coś specjalnego, po prostu daj jej znać!
Użytkowniku! Pewnie wiesz już, że od 25.05.2018 r. obowiązuje RODO. Zaktualizowaliśmy więc swoją politykę prywatności.
Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Oczywiście w każdej chwili możesz zablokować pliki cookies w swojej przeglądarce ;-)
Rozumiem!