Ile kosztuje reklama w Internecie – porównanie z promocją offline

Ceny reklam w Internecie i offline

Jesteś już po lekturze dwóch artykułów dotyczących reklamy online i offline: Reklama internetowa i offlinowa. Część I – wady i zalety, a także Jak i gdzie reklamować się w Internecie oraz offline. Wiesz, jakie masz możliwości promocji zarówno w Internecie, jak i w sposób tradycyjny. Chcę Ci teraz pokazać skuteczność kampanii prowadzonej online i offline, ich koszty i zasięgi.

Wyobraź sobie, że masz firmę zajmującą się produkcją rajstop. Sprzedajesz swoje produkty stacjonarnie, prezentujesz je na stronie internetowej, a także prowadzisz e-sklep. Twoje towary przeznaczone są dla kobiet w wieku 15-65. Decydujesz się na prowadzenie działań marketingowych.

Jakie są cele kampanii online?

Pragniesz dotrzeć do jak największej liczby osób z Twojej grupy docelowej oraz zwiększyć sprzedaż produktów.

Podliczmy, ile kosztuje kompleksowa kampania w Internecie 

Aby zaistnieć w Sieci proponuję Ci:

  • pozycjonowanie strony internetowej (cena orientacyjna, wszystko zależy od wielkości witryny i trudności fraz),
  • kampanię AdWords w sieci wyszukiwania, kierującą do sklepu internetowego,
  • kampanię zasięgową w sieci reklamowej,
  • content marketing, w tym serię artykułów sponsorowanych w serwisach kobiecych,
  • prowadzenie profilu firmy na Facebooku,
  • reklamy na Facebooku.

Wycena kampanii reklamowej w Internecie: 

DziałaniaSpecyfikacjaCena
Content marketing - artykuły sponsorowaneNa początek 2 artykuły sponsorowane na miesiąc, cena zależy w dużej mierze od miejsca publikacji1 000 zł
Kampania w sieci reklamowejPrognoza: ok. 500 zł / mies. za ok. 600 kliknięć (wejść na stronę)500 zł
Kampania w sieci wyszukiwaniaWiększość cen za słowa kluczowe w tej branży jest poniżej 1 zł. Proponuję 300 zł miesięcznie budżetu mediowego, co dałoby około 300 – 400 interakcji (wejść na stronę)300 zł
Obsługa kampanii AdWordsBudżet mediowy kampanii to 800 zł, więc kampania nie jest duża. Jej obsługa może kosztować nawet 300 – 400 zł miesięcznie400 zł
Pozycjonowanie strony internetowej
Optymalizacja techniczna, optymalizacja opisów pod SEO, link buildingOd 1 200 zł / mies.
Prowadzenie profilu firmy na Facebooku3 wpisy w tygodniu na profilu (przygotowywanie grafik i treści, konkursów, kampanii) już od 1 500 zł1 500 zł / mies.
Reklamy na FacebookuBudżet dzienny 20 zł, ok. 560 zł miesięcznie – zasięg dzienny: 2 600 – 16 000, kliknięcia linku dziennie: 21 – 130560 zł
Łącznie:5 460 zł

Wszystkich proponowanych działań marketingowych nie musisz prowadzić od razu. Promocję możesz rozłożyć nawet na kilka miesięcy. Nawet jeśli wybierzesz wszystkie opcje w jednym miesiącu, zapłacisz 5 460 zł za kompleksową kampanię zasięgową. Agencja dostarczy Ci pełne statystyki kampanii. Poza tym zyskujesz pewność, że docierasz ze swoimi reklamami od wybranej przez siebie grupy docelowej – a to chyba najważniejsze.

Czas na działania marketingowe prowadzone w sposób tradycyjny

Tutaj proponuję:

  • reklamy billboardowe,
  • spot reklamowy w telewizji,
  • reklamy graficzne w prasie dla kobiet.

Wycena kampanii reklamowej offline: 

DziałaniaSpecyfikacjaCena
Reklama typu billboardBillboard betonowany w ziemi, 3x3m, reklama dwustronnaWynajem tablicy 3 200 zł / mies. + druk plakatów 200 zł / sztuka + 270 zł za wyklejanie jednego plakatu + 600 zł za koszt oświetlenia + 1 500 zł dla grafika = 6 240 zł
Spot reklamowy w telewizjiEmisja trzydziestosekundowego spotu reklamowego przez tydzień (od poniedziałku do piątku) przed „Dlaczego ja?” o godz. 14.5546 200 zł
Reklamy prasie dla kobietJedna reklama na pół strony w prasie kobiecej – Avanti68 600 zł
Łącznie:121 040 zł

Za wszystkie proponowane działania offline zapłacisz 121 040 zł. Dużo prawda? Porównaj to teraz z proponowaną ceną 5 460 zł za działania internetowe. Jak widzisz – to przepaść cenowa. No i nie zapominaj o najważniejszym – nie jesteś w stanie dokładnie sprecyzować grupy odbiorców Twoich reklam emitowanych w telewizji czy prezentowanych na billboardach.

Teraz po porównaniu cen, zasięgów, charakterystyk obu typów reklam sam widzisz, że to, o czym pisałam w poprzednich częściach artykułu, nie jest tylko odklepaną pogadanką o przewadze Internetu nad offlinem, ale dającą się przekuć w liczby wyższością marketingu internetowego (jeśli chodzi o precyzję kierowania komunikatów oraz efektywne zarządzanie budżetem na media). Teraz oprócz teorii masz mięcho – porównanie cen dla przykładowej kampanii.

Myślę, że nie muszę Cię więcej przekonywać do działań w Sieci, bo sam doskonale widzisz, że promocja w Internecie przynosi wymierne korzyści dla biznesu.

Wiesz, nie przekonasz się póki nie spróbujesz 😉

2017-06-23T15:11:13+00:00
Patrycja Maciejewska
Z wykształcenia – filolog polski. Pasję odnalazła jednak w marketingu internetowym. Interesują ją działania w obszarze social media, monitoring Internetu, reklamy internetowe, content marketing, analityka internetowa.