Ceny reklam w Internecie i offline
Jesteś już po lekturze dwóch artykułów dotyczących reklamy online i offline: Reklama internetowa i offlinowa. Część I – wady i zalety, a także: Jak i gdzie reklamować się w Internecie oraz offline. Wiesz, jakie masz możliwości promocji zarówno w Internecie, jak i w sposób tradycyjny. Chcę Ci teraz pokazać skuteczność kampanii prowadzonej online i offline, ich koszty i zasięgi.
Wyobraź sobie, że masz firmę zajmującą się produkcją rajstop. Sprzedajesz swoje produkty stacjonarnie, prezentujesz je na stronie internetowej, a także prowadzisz e-sklep. Twoje towary przeznaczone są dla kobiet w wieku 15-65. Decydujesz się na prowadzenie działań marketingowych.
Jakie są cele kampanii online?
Pragniesz dotrzeć do jak największej liczby osób z Twojej grupy docelowej oraz zwiększyć sprzedaż produktów.
Podliczmy, ile kosztuje kompleksowa kampania w Internecie
Aby zaistnieć w Sieci proponuję Ci:
- pozycjonowanie strony internetowej (cena orientacyjna, wszystko zależy od wielkości witryny i trudności fraz),
- kampanię Google Ads w sieci wyszukiwania, kierującą do sklepu internetowego,
- kampanię zasięgową w sieci reklamowej,
- content marketing, w tym serię artykułów sponsorowanych w serwisach kobiecych,
- prowadzenie profilu firmy na Facebooku,
- reklamy na Facebooku.
Wycena kampanii reklamowej w Internecie:
Działania | Specyfikacja | Cena |
---|---|---|
Content marketing – artykuły sponsorowane | Na początek dwa artykuły sponsorowane na miesiąc, cena zależy w dużej mierze od miejsca publikacji | 800 zł |
Kampania w sieci reklamowej | Prognoza: ok. 500 zł / mies. za ok. 600 kliknięć (wejść na stronę) | 500 zł |
Kampania w sieci wyszukiwania | Większość cen za słowa kluczowe w tej branży jest poniżej 1 zł. Proponuję 300 zł miesięcznie budżetu mediowego, co dałoby około 300-400 interakcji (wejść na stronę) | 300 zł |
Obsługa kampanii Google Ads | Budżet mediowy kampanii to 800 zł, więc kampania nie jest duża. Jej obsługa może kosztować nawet 300-400 zł miesięcznie | 400 zł |
Pozycjonowanie strony internetowej | Optymalizacja techniczna, optymalizacja opisów pod SEO, link building | Od 2500 zł / mies. |
Prowadzenie profilu firmy na Facebooku | 3 wpisy w tygodniu na profilu (przygotowywanie grafik i treści, konkursów, kampanii) już od 1500 zł | Od 1500 zł / mies. |
Reklamy na Facebooku | Budżet dzienny 20 zł, ok. 560 zł miesięcznie – zasięg dzienny: 2600-16000, kliknięcia linku dziennie: 21-130 | 560 zł |
Łącznie: | – | 6560 zł |
Wszystkich proponowanych działań marketingowych nie musisz prowadzić od razu. Promocję możesz rozłożyć nawet na kilka miesięcy. Nawet jeśli wybierzesz wszystkie opcje w jednym miesiącu, zapłacisz 5 460 zł za kompleksową kampanię zasięgową. Agencja dostarczy Ci pełne statystyki kampanii. Poza tym zyskujesz pewność, że docierasz ze swoimi reklamami od wybranej przez siebie grupy docelowej – a to chyba najważniejsze.
Czas na działania marketingowe prowadzone w sposób tradycyjny
Tutaj proponuję:
- reklamy billboardowe,
- spot reklamowy w telewizji,
- reklamy graficzne w prasie dla kobiet.
Wycena kampanii reklamowej offline:
Działania | Specyfikacja | Cena |
---|---|---|
Reklama typu billboard | Billboard betonowany w ziemi, 3 x 3 m, reklama dwustronna | Wynajem tablicy 3200 zł / mies. + druk plakatów 200 zł / sztuka + 270 zł za wyklejanie jednego plakatu + 600 zł za koszt oświetlenia + 1500 zł dla grafika = 6240 zł |
Spot reklamowy w telewizji | Emisja trzydziestosekundowego spotu reklamowego przez tydzień (od poniedziałku do piątku) przed „Dlaczego ja?” o godz. 14:55 | 46 200 zł |
Reklamy prasie dla kobiet | Jedna reklama na pół strony w prasie kobiecej – Avanti | 68 600 zł |
Łącznie: | – | 121 040 zł |
Za wszystkie proponowane działania offline zapłacisz 121 040 zł. Dużo prawda? Porównaj to teraz z proponowaną ceną 5 460 zł za działania internetowe. Jak widzisz – to przepaść cenowa. No i nie zapominaj o najważniejszym – nie jesteś w stanie dokładnie sprecyzować grupy odbiorców Twoich reklam emitowanych w telewizji czy prezentowanych na billboardach.
Teraz po porównaniu cen, zasięgów, charakterystyk obu typów reklam sam widzisz, że to, o czym pisałam w poprzednich częściach artykułu, nie jest tylko odklepaną pogadanką o przewadze Internetu nad offlinem, ale dającą się przekuć w liczby wyższością marketingu internetowego (jeśli chodzi o precyzję kierowania komunikatów oraz efektywne zarządzanie budżetem na media). Teraz oprócz teorii masz mięcho – porównanie cen dla przykładowej kampanii.
Myślę, że nie muszę Cię więcej przekonywać do działań w Sieci, bo sam doskonale widzisz, że promocja w Internecie przynosi wymierne korzyści dla biznesu.
Wiesz, nie przekonasz się póki nie spróbujesz!