Prawidłowa konstrukcja firmowej witryny WWW

Co powinna zawierać strona internetowa firmy?

Z naszego cyklu artykułów wiesz już od czego zacząć przygodę z firmową stroną WWW oraz jakie pytania zadać potencjalnemu wykonawcy witryny. Ten wpis chcemy poświęcić budowie koncepcyjnej serwisu firmowego. Poza podstawowymi kwestiami jak np. dobrze dobrana grafika, przejrzyste menu, wyróżnione logo, skupimy się na aspektach mniej oczywistych, lecz niezwykle ważnych z punktu widzenia celów stawianych przed stroną.

Praca u podstaw

Skoro czytasz ten tekst, jesteś Internautą. Skoro jesteś Internautą, najprawdopodobniej trafiasz w swoim życiu na całkiem sporo firmowych witryn internetowych. Zakładamy więc, że intuicyjnie jesteś w stanie wskazać jakie elementy powinna zawierać przyjazna witryna. Przypomnijmy je szybko, by uporządkować wiedzę:

  • strona główna prezentacja firmy w pigułce,
  • o nas część informacyjna „kim jesteśmy, co robimy”,
  • oferta prezentacja produktów i usług,
  • kontakt informacje kontaktowe, formularz kontaktowy,
  • aktualności aktualne wydarzenia w firmie,
  • praca oferty pracy, staże, praktyki.

Poza elementami informacyjnymi warto umieścić na stronie elementy budujące zaufanie do firmy. Wśród zakładek w menu mogą znaleźć się:

  • nagrody i certyfikaty informacje o zdobytych wyróżnieniach, nagrodach i osiągnięciach,
  • pracownicy prezentacja sylwetek specjalistów podnosi wiarygodność,
  • portfolio nic tak nie buduje zaufania jak zadowoleni klienci i referencje,
  • partnerzy współpraca z uznanymi markami podnosi prestiż,
  • historia misja, wizja, wartości

No dobrze, skoro podstawy mamy za sobą przejdźmy do kwestii użyteczności poszczególnych elementów.

Funkcjonalne menu – to kluczowy element, jeśli chodzi o łatwość poruszania się po serwisie. Dobrze zaprojektowana nawigacja jest intuicyjna. Gdy ten element już powstanie warto poprosić znajomych, by spróbowali odnaleźć na stronie poszczególne informacje. Jeśli im się to szybko uda, menu zostało skonstruowane poprawnie.

Widoczne dane kontaktowe na wielu stronach autorzy nie podają swoich danych, często ograniczając się do prostego formularza kontaktowego. To duży błąd, ponieważ internauci lubią wiedzieć z kim mają do czynienia. Dodatkowo należy podać adres email oraz numer telefonu. Można rozważyć uzupełnienie danych kontaktowych o np. numer skype czy linki do portali społecznościowych o ile faktycznie jesteśmy tam aktywni w godzinach pracy.

Szybkie ładowanie się strony chyba nikt nie lubi czekać na zdjęcia lub treści, które czasem ładują się w nieskończoność, prawda? Ponadto, szybkość ładowania się strony jest jednym z czynników wpływających na jej pozycję w wyszukiwarce Google.

Gdy sprzedajemy produkty lub usługi na stronie kontaktowej może pojawić się numer firmowego konta bankowego do wpłat (wraz z nazwą i adresem banku oraz jego kodem SWIFT – dane potrzebne do przelewów międzynarodowych), a także godziny otwarcia sklepu/biura stacjonarnego. Jeśli przyjmujecie dużą ilość klientów w swojej siedzibie nie zaszkodzi mapka zintegrowana z serwisu Google Maps oraz czytelne wskazówki dojazdu.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ  z ang. „Frequently Asked Questions”) – miejsce, w którym zamieszczasz odpowiedzi na powtarzające się pytania kierowane do Twojej firmy. Nie jest niestety tak, że wszyscy zainteresowani przestaną pisać maile i dzwonić z pytaniami, kierując się od razu do FAQ. Jednak duża część z nich przeczyta odpowiedzi i nie będzie kierować do Ciebie po raz setny tego samego pytania. Im trudniejszą usługę sprzedajesz, tym sekcja ta może być dla Ciebie bardziej użyteczna.

Powyższe zalecenia dotyczą przede wszystkim firmowych stron internetowych, które są uzupełnieniem offline`owej działalności przedsiębiorstwa. Jeśli prowadzisz biznes, którego model opiera się na sprzedaży internetowej, zapraszamy po więcej informacji do naszego autorskiego e-booka.

„4 kroki do poprawy sprzedaży w Twoim e-sklepie”

Sprawdzone i przetestowane metody gigantów e-handlu (Allegro, eBay, Alibaba) na poprawę współczynnika konwersji w sklepie internetowym.

2017-08-10T16:19:31+00:00

O autorze:

Szymon Pietkiewicz
Specjalizuje się w optymalizacji treści serwisów internetowych, copywritingu efektywnościowym, neuromarketingu oraz komunikacji marketingowej online. Prowadzi szkolenia dla firm z zakresu SEO Copywritingu i SEO PR. W wolnych chwilach – songwriter.
Użytkowniku! Pewnie wiesz już, że od 25.05.2018 r. obowiązuje RODO. Zaktualizowaliśmy więc swoją politykę prywatności.
Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Oczywiście w każdej chwili możesz zablokować pliki cookies w swojej przeglądarce ;-)
Rozumiem!