Neuromarketing, czyli mózg na zakupach
Czy wiesz, że:
Około 70% ludzkich receptorów zmysłowych znajduje się w oczach, a bodźce wzrokowe mają przewagę nad wszystkimi innymi.
Aby zwiększyć zaangażowanie klienta w przekaz warto pobudzić kilka zmysłów jednocześnie.
Kobiety wykazują większą wrażliwość na niuanse językowe, komunikując się 3 razy intensywniej niż mężczyźni.
Czym jest neuromarketing?
Jest to wykorzystanie metod naukowych i wiedzy z zakresu funkcjonowania ludzkiego mózgu w zakresie skutecznej komunikacji. Setki godzin poświęconych na badania aktywności ludzkiego mózgu (np. badanie EEG lub Total Customer Experience) pozwoliły ustalić, które formy komunikatów najsilniej oddziałują na system emocjonalny człowieka, w tym gotowość do dokonania zakupu.
Jak wykorzystać te elementy w sprzedaży?
Przy zestawieniu różnych elementów wizualnych oraz dźwiękowych mózg konsumenta uzna te pierwsze za bardziej wiarygodne i to nimi będzie się kierować przy podejmowaniu decyzji. Ponadto, mózg uwielbia obserwować i wyobrażać sobie intensywne doznania zmysłowe i motoryczne. Zadowalając go odpowiednio pobudzającym komunikatem, podniesiemy sprzedaż. Należy również pamiętać, że kobiety kupują zupełnie inaczej niż mężczyźni. Od krótkich haseł zdecydowanie wolą opowieści. Z kolei zupełnie inne argumenty sprzedażowe będą wywoływać uczucie przyjemności u pokolenia analogowego niż u tzw. pokolenia „3 ekranów”.