Strona główna Blog Marketing online Sprzedaż online – co robią najlepsze sklepy internetowe?

Sprzedaż online – co robią najlepsze sklepy internetowe?

11 października 2016

Jak działają najlepsze sklepy internetowe?

Zakupy

Sprzedaż online w Polsce ma się bardzo dobrze. Z roku na rok rynek e-commerce zyskuje na wartości i wciąż pojawiają się nowe rozwiązanie ułatwiające funkcjonowanie e-sklepów. Poniżej przedstawiamy te, które naszym zdaniem będą najbardziej skuteczne w 2016 roku:

  1. Personalizacja, czyli dostosowanie przekazu marketingowego do odbiorcy. Nie ulega wątpliwości, że innymi preferencjami kierują się klienci w wieku 20 lat, a innymi w wieku 40 lat. Dzięki nowym technologiom możemy obecnie rozpoznać kim jest internauta przeglądający witrynę i dostosować do niego przekaz w taki sposób, aby bardziej pasował do jego preferencji. Oczywiście liczy się nie tylko trafienie z produktem do zainteresowanego zakupem klienta. Ważna jest forma tego komunikatu i jego treść. Należy wychodzić naprzeciw konsumenta i dostarczać mu wyselekcjonowane treści, których akurat poszukuje. Jest to trudne zadanie, pomocna może tu być np. analiza zapytań użytkowników.
    Ciekawostka neuromarketingowa: starsi ludzie (60+) lepiej reagują na pozytywne treści marketingowe, a wzbudzanie u nich strachu nie działa zbyt dobrze. Ich mózgi nauczyły się przez lata, że są sobie w stanie poradzić w różnych sytuacjach, a przyszłości nie należy się bać. Filtrują więc rzeczywistość w poszukiwaniu pozytywnych sygnałów. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że przytoczone wnioski pochodzą z badań przeprowadzonych na emerytach w USA. Ich spojrzenie na rzeczywistość może być diametralnie różne od tego, które charakteryzuje polskie społeczeństwo. Nie mieliśmy jeszcze okazji przetestować tej tezy na polskich użytkownikach (60+), ale jak tylko nadarzy się okazja, wnioskami podzielimy się na blogu.
  2. Remarketing. Bardzo rzadko się zdarza, że ktoś kupuje produkt już po pierwszym kontakcie z ofertą. Zazwyczaj internauci oglądają ofertę kilka razy. W zależności od branży, produktów oraz ich ceny liczba wirtualnych kontaktów z klientem jest różna. Pamiętajmy, że pewne kampanie reklamowe mogą nie kończyć się konwersją, ale są ważnym źródłem pierwszej interakcji ze stroną (elementem wzbudzenia zainteresowania) i wspomagaczem konwersji dla innych źródeł. W przypadku witryn e-commerce średnia liczba wejść na stronę przed zakupem to aż razy 6, a w pewnych przypadkach dochodzi nawet do 20 odwiedzin. Przenikanie się różnych kampanii reklamowych i ich rolę w doprowadzaniu do konwersji możemy śledzić za pomocą funkcji „Ścieżki wielokanałowe” w aplikacji Google Analytics.
  3. Analityka internetowa. Naszym zdaniem najlepszym darmowym narzędziem, służącym do analizy ruchu na stronie internetowej, jest Google Analytics. Aplikacja oferuje bardzo zaawansowane możliwości analizy danych. Według firmy W3tech badającej trendy technologiczne w Internecie, Google Analytics jest używany w ponad 79% stron WWW stosujących jakiekolwiek systemy mierzące ruch internetowy. Narzędzie daje praktycznie nieskończone możliwości poprawy działania witryn internetowych. Za pomocą danych liczbowych jesteśmy w stanie powiedzieć, w których miejscach strona nie działa najlepiej, które wydatki na reklamę daję największy zwrot z inwestycji, z jakiego źródła pochodzą zamówienia o najwyższej wartości.
  4. Video marketing. Dzięki rozwijającej się technologii szybkiego internetu możliwe jest obecnie oglądanie wideo na urządzeniach mobilnych. Filmy oferują (w większości przypadków) przyjemniejszy przekaz marketingowy niż suchy tekst. Dają możliwość pokazania produktów w akcji. Nie ma dużych możliwości „upiększenia” filmowanych produktów, tak jak w przypadku zdjęć i grafiki. Oglądający widzą najczęściej realny działający produkt i to zwiększa ich zaufanie.
|2022-12-05T15:29:23+01:0011 października 2016|Kategorie: Marketing online|
Go to Top